Beta-alanina

β-Alanina, beta-alanina, BA ,(kwas 3-aminopropionowy)

Przede wszystkim  stymuluje wzrost całkowitej wydolności anabolicznej organizmu- innymi słowy zwiększa się wytrzymałość mięśniowa, a więc Nasz trening może być bardziej intensywny i dłuższy.

  • Ta cecha wiąże się z tym co napisałem przed chwilą a mianowicie chodzi o zmniejszenie uczucia zmęczenia. Generuje to możliwość realizacji dłuższego treningu
  • Ten specyfik w przeciwieństwe do AAKG lepiej łączy się z monohydratem kreatyny ( genreuje znaczny wzrost beztłuszczowej masy mięśniowej)- oczywiście ten fakt nie wyklucza przyjmowania Beta-alaniany z  jabłczanem.

Interesujacym jest stymulujące dzialanie beta-alaniny na wzrost stężenia karnozyny w organizmie. Wzrost jej steżenia powoduje szereg pozytywnych bodźców dla mięśni. W konsekwencji są bardziej wytrzymałe.

Porada ode mnie:

Jak łatwo się domyśleć beta-alanine najlepiej przyjmować przed treningiem aby „zmobilizować” mięśnie do wzmożonego wysiłku. Warto wiedzieć, że omawiany suplement jest nieodzwonym składnikiem tzw. przedtreningówek, jednak skutki uboczne w postaci skoków wartości energetycznych organizmu w omawianym przeze mnie specyfiku są zreadukowane. Aby im całkowicie zapobiec, warto uzupełnić beta-alaninę również po treningu.

Osobiście polecam stosowanie tego suplementu, daje on wymierne skutki. Jednak najpierw ( jak zawsze ) trzeba zapoznać się ze składem i wybrać najlepszy artykuł.

Bibliografia: http://kulturystyka.pl/beta-alanina-poprawia-wytrzymalosc-i-zwieksza-wydajnosc-miesni/