tabata, trening interwałowy

Tabata- z czym to się je ?

Kilka słów na temat tabaty- treningu, który praktykuję i polecam serdecznie.

Tabata to nic innego jak interwałowy trening metaboliczny. Jednym z jej celów  jest podkręcenie naszego metabolizmu tak, by jeszcze przez wiele godzin po ćwiczeniach spalana była tkanka tłuszczowa. Wykonywane ćwiczenia dobiera się w taki sposób, by angażowały jak najwięcej mięśni.Tabata poprawia tlenową jak i beztlenową wydolność organizmu oraz pozwala na szybką pracę nad formą.

 

 Jak wygląda trening:

Trening składa się z 4 serii, każda po 4 minuty. Ustalone ćwiczenia wykonujemy po 20 sekund każde. Między ćwiczeniami- 10 sekund przerwy. Seria składa się z 8 ćwiczeń.

20 s ćwiczenie/ 10 s przerwa  x 8

 

Ciekawostka- trening tabata powstała w 1990 roku. Początkowo była przeznaczona dla zawodowych łyżwiarzy jednak z czasem zyskała na popularności również w innych kręgach sportowych.

Dodam, że od jakiegoś czasu wprowadzam tabatę również na prowadzonych prze zemnie zajęciach i osobiście jestem z tego faktu zadowolona. Dziewczyny nie nudzą się bo nie mają kiedy ! Dzieje się dużo i szybko. Trening porządnie nakręca metabolizm. Zalecam stosowanie tabaty 2- 3 razy w tygodniu. Świetna sprawa !

~E.