Kwasy Omega-3

W Naszym codziennym życiu należy pamiętać o urozmaiceniach. Trwać niezmiennie w jednym miejscu i monotonnie wykonywać ograniczoną ilość czynności, potrafi skutecznie pozbawić chęci życia.

Podobnie jest z Naszym odżywianiem. Jeśli zawężamy naszą dietę tylko do paru składników ( jak słynny już kurczak z ryżem ) to ciężko jest oczekiwać iż cały czas będziemy zachwyceni z Naszej diety a organizm upomni się o swoje. Warto jest więc spożywać wiele produktów aby zaspokoić potrzeby na makro i mikro elementy.

Więc mimo to, że kebab czy hamburger zawierają: tłuszcze, białka i węglowodany- nie powinna to być podstawa żywieniowa ze względu na brak szeregu witamin ( mimo śladowych lub często dużych ilości surówek), czy też pełnowartościowych węglowodanów ( mimo bułki czy też ciasta).

Ale zamiast bujać w obłokach- przejdźmy do konkretów. Kwas OMEGA-3 bo to na nim się skupimy jest wręcz niezbędny w Naszej diecie. Znajdują się w rybach, skorupiakach, tofu, migdałach, orzechach włoskich, jak również w niektórych olejach roślinnych, takich jak olej lniany, arachidowy i rzepakowy. Większość z nas spożywa ich zdecydowanie za mało.

Mają one korzystny wpływ przede wszystkim na:

  • Układ nerwowy
  • Układ krwionośny
  • Narządy wzroku

Warto wiedzieć i ta informacja skierowana jest przede wszystkim do astmatyków, kwasy omega 3 łagodzą skutki astmy.

Ponadto z zadowalającym skutkiem można stosować kwasy tłuszczowe OMEGA-3 w okresie redukcyjnym, jako uzupełnienie naszej diety. Oprócz tego, zaobserwowana jest widoczna lepsza wchłanialność witamin do organizmu.

Tutaj link do Kwasów OMEGA- 3 proponowanych przez gonatubifit:   http://www.olimp-supplements.com/13/11,20/gold-omega-3-sport-edition,265/

Na koniec powędruje do Was tabelka, która pomoże Wam wybierać te produkty, które pomogą Wam utrzymać zdrowie na najwyższym poziomie.

Zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 w gramach na 100g produktu

Łosoś atlantycki, hodowlany, smażony, wędzony 1.8
Sardela europejska, w oleju, po odsączeniu 1.7
Sardynki w sosie pomidorowym, całe, po odsączeniu 1.4
Śledź atlantycki, marynowany 1.2
Makrela atlantycka, smażona, wędzona 1.0
Pstrąg tęczowy, hodowlany, smażony, wędzony 1.0
Miecznik (ryba miecz) smażony, wędzony 0.7
Tuńczyk biały, w sosie własnym, osuszony 0.7
Płastuga (flądra i sola), smażona, wędzona 0.4
Halibut smażony, wędzony 0.4
Łupacz smażony, wędzony 0.2
Dorsz atlantycki, smażony, wędzony 0.1
Małże błękitne, gotowane, parowane 0.7
Ostrygi, niehodowlane, gotowane, suszone 0.5
Muszle gotowane, suszone, gatunek mieszany 0.3
Małże gotowane, parowane, mieszane gatunki 0.2
Krewetki parowane, mieszane gatunki 0.3

 

Bibliografia: http://www.eufic.org/article/pl/artid/65/