JRQF9872

Zielony koktajl

Zielony koktajl dzisiaj był posiłkiem po treningowym, wbrew pozorom wystarczający :)

Do przygotowania potrzebne:

- Parę różyczek brokuła ( ilość w zależności od tego kto jak bardzo przepada za zielonym kalafiorem)

                    Prozdrowotne właściwości:

                       - Chroni przed rakiem, wrzodami żołądka a także anemią

                       – Wzmacniają stawy dzięki dużej zawartości witaminy C

                       – Zawierają Luteinę, która we współpracy z witaminą B2 i C zabezpieczają przed zaburzeniami wzroku

 - 1 jabłuszko

    Ważne ! Zabija smak brokuła ;D                    

- 1 pomidor

- pół papryki

- pół  kostki sera twarogowego ( półtłustego)- nie ma na zdjęciu bo innego niż wczorajszego już otwartego nie mam a nie wyglądał zbyt estetycznie.

                 Twaróg dodany został przeze mnie ze względu na porę, gdyż trening skończyłem koło 20 a posiłek jadłem koło 21. Twaróg to głównie wolno wchłaniane białko, które szczególnie przydaje się podczas snu, gdyż cyklicznie jest ono uwalniane w organizmie.

- orzechy nerkowca ( mogą być inne)- źródło szybko wchłanialnego białka

~Są do przegryzienia, nie wrzucałem ich do blendera, aczkolwiek jak ktoś miałby ochotę to można wsypać np słonecznik wtedy całość się zagęści.

Wszystko wrzucamy do blendera- metoda dowolna i zalewamy wodą tak żeby całość miała szansę się przeobrazić się w to co widać w prawym dolnym rogu zdjęcia. I tak szybko, łatwo, tanio i przyjemnie mamy bardzo pożywny posiłek Ten dedykowany na kolację :)

 

JRQF9872

 

 

 

 

 

 

Bibliografia:

1. http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/brokuly-wlasciwosci–iwartosci-odzywcze-dlaczego-warto-jesc-brokuly_39020.html